Mandag d. 2. maj afholdt CSR-gruppen arrangementet, CSR som en del af en moderne virksomheds DNA.
Tovholder for gruppen, Peter Wilgaard Larsen, bød velkommen, og CSR-konsulenterne, Emilie Rytoft Gustavsen og Caroline Yepes fra PartnershipConsulting, fortalte herefter om, hvordan CSR kan være en sund forretning, og om hvordan en investering i CSR er en langsikret strategi, der for at blive succes, skal komme fra ledelsen, være en inkorporeret del af virksomheden, og gerne skal bygge på sund fornuft.
Herefter tog CSR-assistent fra J. Lauritzen, Julie Løkkegaard over og fortalte om, hvordan det kan være en fordel for virksomhederne at stå sammen med andre i deres branche om eksempelvis en CSR-strategi indenfor leverandørkæden, hermed virksomheden også opnår større forståelse og tillid til leverandøren og omvendt.
Efter de to indlæg var der en livlig diskussion: skal man eksempelvis fokusere på ansvar eller risikonedsættelse når man taler CSR, og er det OK at tjene penge på CSR? Den generelle holdning på mødet var, at man gerne må tjene penge på CSR, og at det vil kunne gavne SMVerne, at se CSR som en investering i fremtiden. Dermed skal man bevæge sig væk fra tanken om, at CSR er filantropi og i stedet se CSR som en vigtig del af en sund kerneforretning.
Næste møde i CSR-gruppen bliver i august.