Alle har fået den morgen og den gruppe, de har ønsket at være i. 2 gange på en sæson holdes morgenmødet fælles for alle i business netværket. På fællesmødet den 25. marts nikkede deltagerne ja til mikset af de mindre grupper og fællesmøderne.
Ja, siger mange: Spændende salgsleads, konkret mersalg og ikke mindst de hyppige tillidsbaserede samtaler med andre, der betyder bred idéudveksling omkring forretningsskabelse.
På seneste møder den 14. og 15. april blev deltagerne bedt om at tage stilling til en række muligheder under overskriften, ”Mit formål med at deltage i Business Network 9220”. Alle besvarede og bearbejdede efterfølgende svarene i mindre grupper - tydeligvis med stort engagement og interesse.
De fleste svarskemaer blev indsamlet. Miniundersøgelsens topscorer er ønsket om at afsætte mere, enten direkte til øvrige netværk eller via netværket. 83 % vil meget gerne sælge noget mere til netværket og 87 % til kontakter via netværket.
Af svarene fremgår også, at man ikke udelukkende arbejder kortsigtet på at øge toplinjen. Det længere sigt rangerer også højt som en grund til at deltage. 37 % ser gerne inspiration fra netværksdeltagelsen til produktudvikling og færre, nemlig 27 % ser muligheden for et decideret produkt-udviklings-samarbejde. Omsat konkret kunne det sidste tal antyde, at mere end 15 virksomheder kunne se sig i et sådant samarbejde.
Forretningsudvikling er naturligvis også at spare på omkostninger.
På det felt er netværksdeltagelsen dog ikke det store trækplaster, dog tiltrækker eksempelvis korterevarende udleje af medarbejdere sig en vis opmærksomhed, nogle kunne se muligheder i fælles indkøb og andre igen i et samarbejde om kompetenceudvikling.
Jørgen hedevang
Tovholder