1717/0101-1919

25 NORDJYSKE ERHVERVS-IKONER SKAL TJENE PENGE PÅ BÆREDYGTIG UDVIKLING

25 NORDJYSKE ERHVERVS-IKONER SKAL TJENE PENGE PÅ BÆREDYGTIG UDVIKLING

ErhvervsNetværk 9220 og ingeniørvirksomheden NIRAS afvikler torsdag den første workshop for 25 ambitiøse nordjyske erhvervs-ikoner, der både skal løse en række af verdens største udfordringer – og tjene penge på det.

 

-VERDENSMÅLENE SKABER MEGATRENDS – OG AFGØR HVAD DER ER GO OG NO GO

Mette Schmidt, formand for ErhvervsNetværk 9220, forklarer Verdensmåls-aktiviteterne:

-Verdensmålene handler om, at vi skaber en bæredygtig verden sammen. Hvordan vi skaber en bæredygtig vækst. Hvordan vi udbygger velstanden over hele verden – men gør det på en måde, så vi også kan give kloden videre til kommende generationer og gerne i bedre stand, end vi selv har fået den.

-De 17 Verdensmål er konkrete ambitioner, som skal nås inden 2030. Det er altså ikke snak ud i det uvisse. Det er konkrete indsatser, der bygger oven på FN’s Fattigdomsmål, som blev nået i 2015. Det er ambitioner, som regeringer, virksomheder og interesseorganisationer overe hele verden arbejder med.

-Det skaber megatrends, der afgør, hvad der er go og no go, når du skal ud at sælge og markedsføre dig nationalt og internationalt. Det baner vejen for nye produkter, nye samarbejder, nye kunder og nye forretningsområder for ambitiøse virksomheder, der vil vinde fremtiden, siger Mette Schmidt, formand for ErhvervsNetværk 9220.

-VERDENSMÅLENE UDGØR ET MEGET STOR MARKEDSPOTENTIALE FOR AGILE VIRKSOMHEDER 

Regionsdirektør Søren Hageman Christensen, NIRAS, leder workshoppen:

-Bæredygtighed er ikke kun en politisk dagsorden. Skal vi nå Verdensmålene for 2030, skal en stor del af indsatsen dels komme fra private virksomheders initiativer og dels fra os alle, som enkeltpersoner. Det er ikke kun for de store virksomheder, men også de små og mellemstore har med deres store fleksibilitet gode muligheder, siger regionsdirektør Søren Hagemann, NIRAS, om baggrunden. 

-Verdensmålene sætter ikke kun fokus på en social og miljømæssig dagsorden, men udgør også et meget stort markedspotentiale for de, der engagerer sig. I tilknytning til verdensmålene er desuden opstillet 10 punkter for, hvad der kræves af god ledelse, for at nå i mål med en bæredygtig verden.

 - Således kan Verdensmålene hjælpe til at formidle de indsatser, vi hver især gør i bestræbelserne på at bidrage til bæredygtighed for vores virksomhed, vores medarbejdere og vores fælles klode.

 

FAKTA:
DET SKER I VERDENSMÅLS-WORKSHOPPEN:

På workshoppen vil vi efter en kort fortælling om 17 Verdensmål introducere et værktøj, der kan bruges til at identificere bæredygtighedsmål, som er relevante for din virksomhed. Vi vil arbejde med værktøjet i mindre grupper og håber i fællesskab at give alle inspiration til, hvordan din virksomhed med en forankring i FN’s Verdensmål, kan blive endnu mere bæredygtig i både en miljømæssig, social og økonomisk forstand.

RELATEREDE NYHEDER

Modtag vores nyhedsbrev

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram